Hansaprintillä vuodesta 2018 myynnin, markkinoinnin sekä asiakkuuksien kehityksen ja hankinnan parissa työskennellyt Harri Kalliokoski toteaa, että ihmisiä pommitetaan nykyisin valtavalla määrällä erilaisia impulsseja, joihin on vaikea keskittyä.

– Myymälämarkkinoinnin tuotteilla saadaan asiakkaan katse kiinnittymään liiketilassa haluttuun viestiin, ja kun viesti on tarkkaan mietitty ja suunniteltu, se kiinnittää huomion ja vaikuttaa ostopäätökseen.

Suomalaisen Kirjakaupan holvikaarimainen näyteikkuna on koristeltu suurilla kirjaimilla ja Muumi-aiheilla.

Painotuote on kommunikoinnin väline

Kalliokosken asiakkuudet ovat pääosin päivittäis- ja käyttötavaraketjuja. Hänen mukaansa Hansaprintin painotuotevalikoimasta löytyy lähes kaikki, mitä tarvitaan vaikuttavaan näkyvyyteen myymälöissä ja kauppakeskuksissa. Kalliokoski suosii kuitenkin toista nimitystä.

– Painotuote voi antaa terminä harhaanjohtavan tai jopa väärän käsityksen siitä, mitä tätä nykyä teemme. Itse puhun mieluummin visuaalisesta kommunikaatiosta ja siihen liittyvistä palveluista ja tuotteista.

Tästä kumpuaa myös Hansaprintin Viscom (visual communication) -liiketoiminnan nimitys.

– Digitaalisesti tulostetun visuaalisen kommunikaation avulla voidaan vaikuttaa tilassa syntyvään ilmapiiriin ja viihtyvyyteen – luoda tiloja, jotka herättävät ajatuksia tai tunteita kuten iloa.

Hansaprintin tarjoamiin ratkaisuihin kuuluvat esimerkiksi myymälämarkkinoinnin tuotteet, toimitilojen ilmeuudistukset, tapahtumien ilmeen toteutukset sekä näihin liittyvä suunnittelu ja asennus.

– Yksittäisten tuotteiden ohella Hansaprint tuottaa innovatiivisia ja näyttäviä kampanjakokonaisuuksia ja myymäläpromootioita, jotka vahvistavat asiakkaidemme brändiä ja liiketoimintaa, Kalliokoski kertoo.

Hansaprint hoitaa tarvittaessa asiakkaidensa puolesta myös varastointi- ja logistiikkapalvelut. Tämä onkin hyödyllistä, sillä näin asiakkaan resurssit säästyvät omaan ydinliiketoimintaan.

Suomalaisen Kirjakaupan Muumi-aiheisessa näyteikkunassa on käytetty värikkäitä hyllyjä.

Kehityksen kärjessä painotuotteiden monipuolisessa hyödyntämisessä

Kalliokoski kertoo, että nykyisin tuote- ja materiaalivalinnoissa korostuvat kierrättäminen ja kestävä kehitys.

– Ekologisuus on kasvava trendi visuaalisessa kommunikaatiossa. Muoveja tarvitaan edelleen, mutta niissä suositaan pvc-vapaita vaihtoehtoja. Hansaprint etsii aktiivisesti vaihtoehtoisia, ekologisempia materiaaleja ja niitä kannattaa meiltä myös tiedustella.

Kalliokoski näkee tulevaisuuden lupaavana ja uskoo, että Hansaprintillä tullaan näkemään merkittävää materiaalien, värien sekä koneiden ja laitteiden kehitystä ekologisesti kestävämpään suuntaan. Teknologian ja tuotteiden ohella Hansaprint keskittyy palveluiden kehittämiseen. Asiakkaan tarpeet pyritään pitämään oman toiminnan keskiössä.

– Hansaprint erottuu kokonaispalvelussa ja sen laadussa suunnittelusta materiaalivalintojen ja tuotannon kautta asennukseen. Asiakkaillamme ei ole tukenaan vain asiakkuudesta vastaava myyjä, vaan kokonainen tiimi hansaprintiläisiä, joilla jokaisella on oma tehtävänsä asiakkuuden hoidossa. Näin asiakas saa aina nopeasti ja tehokkaasti tarvitsemansa avun ja vastaukset.

Myymälän oleskelutila on sisutettu kuvatapetilla, joka luo rantalomatunnelmaa.

 

Jos kiinnostuit myymälämarkkinoinnin tuotteista ja ratkaisuista, tai sinulla on mitä tahansa kysyttävää niihin liittyen, ota yhteyttä suoraan asiantuntijaan:

Harri Kalliokoski
Myyntipäällikkö
Myymälämarkkinointi, suurkuvatulostus, sisustusratkaisut
050 557 8587
harri.kalliokoski@hansaprint.fi

 

Aiheeseen liittyen

Myymälämarkkinoinnin A ja O
Tarjousbanderollit, display-hyllyt ja esillepanolavat – nämä kaikki ovat tuttuja näkyjä kaupassa shoppailijalle. Mutta miksi näyttävä myymälämarkkinointi kannattaa?

Jokaisessa pinnassa piilee mahdollisuus
Saavun miellyttävään tilaan ystäväni kanssa. Olemme varanneet yhteisen ajan rentouttavaan elämykseen hyvinvointipalveluita tarjoavasta yrityksestä. Tunnelma on odottavan kutkuttava, sillä emme ole aiemmin kokeilleet vastaavaa.

Pakkaa ekologisesti kestävämmin
Kiinnostaako pakkausratkaisu, joka korvaa muovin paperilla, tarjoaa ylimääräistä pinta-alaa markkinoida ja on täysin kierrätettävä? Paperikääre on toimiva vaihtoehto yksittäismuovitukselle.

Hansaprintiltä myös nämä

Visuaalinen kommunikointi
Oli kyseessä myymälämarkkinointi, tuotelanseeraus, ilmeen uudistaminen tai toimiston tuunaus, löydät ratkaisun Hansaprintin suurkuvatuotannon palveluista. Tarjoamme tehokasta ja vaivatonta kokonaispalvelua. Asiantuntemuksemme on käytössäsi aina konseptisuunnittelusta materiaalien valintaan, tuotantoon ja asennukseen.

Arazzo Interior
Uuden palvelumme kautta pystyt toteuttamaan ketterästi kevyitä visuaalisia ja akustisia tilamuutoksia, joilla saadaan lisääö viihtyvyyttä ja toiminnallisuutta tiloihin. Printatut akustiset elementit tuovat näyttävyyttä ja hillitsevät häiritseviä ääniä.

Muut painopalvelut
Kirjat ja tuotemanuaalit, kuvastot, lehdet, lomakkeet, suoramarkkinointi, turvapainotuotteet, flyerit ja muut markkinointimateriaalit, transaktiotulostaminen – meiltä onnistuvat painopalvelut laidasta laitaan. Kysy lisää ammattilaisiltamme.

Lue lisää yrityksestämme

Lisää vinkkejä ja inspiraatiota sosiaalisen median kanavissamme

Hansaprint Instagramissa
Löydät meidät LinkedInistä 
Olemme Facebookissa