Monessa yrityksessä uudet toimitilat täytyy saada käyttöön pikaisella aikataululla, eikä niiden ilmeeseen välttämättä ehditä panostaa. Samalla ehostuksessa voi huolettaa tilojen käytön häiriintyminen ja kallis hintalappu. Hansaprint vastaa molempiin murheisiin älykkäillä ratkaisuilla.
Myymälämarkkinoinnin, suurkuvatulostuksen ja sisustusratkaisujen parissa Hansaprintillä työskentelevä myyntipäällikkö Jorma Nylander kertoo esimerkkitapauksesta. Testaus-, tarkastus- ja sertifiointipalveluja tuottavalle Kiwalle toteutettiin kustannustehokkailla tuotteilla käden käänteessä häkellyttävän kauniit tilat.
-Olin yhteydessä Kiwaan viime syksynä, ja he halusivat kuulla ratkaisuistamme lisää. 17 vuotta vanhassa rakennuksessa sijaitsevista, hieman kuluneista tiloista oli tarve saada raikkaammat. Paikan päällä keskustelimme lisää ja otimme mittoja, minkä jälkeen asiat lähtivät nopeasti eteenpäin.
Tunnelma uusiksi upeilla kuvatapeteilla
Hansaprint toteuttaa toimitiloihin laajojakin kokonaisratkaisuja, eikä asiakkaalta itseltään välttämättä vaadita muuta, kuin toive näyttävämmistä ja raikkaammista tiloista.
– Haastattelemme asiakasta suunnittelijan kanssa, annamme ehdotelman budjetteineen ja laadimme suunnitelman tarvittaessa kalusteineen ja valaisimineen. Lopputulosta päästään kurkistamaan jo etukäteen, sillä tuotamme selkeät kuvat siitä, miltä ratkaisut tulisivat näyttämään, Nylander lupaa.
Hansaprint toimii kuitenkin ketterästi kohteen ja asiakkaan toiveiden mukaan. Esimerkiksi Kiwan tapauksessa ei käytetty sisustussuunnittelijaa, vaan selvä suunnitelma syntyi nopeasti suoraan asiakkaan kanssa.
– Heillä oli kolme neuvottelutilaa, jotka olivat vaikutelmaltaan hyvin kylmiä ja viimeistelemättömiä. Kiwalla käy myös paljon ulkomaalaisia vieraita, joten tiloista haluttiin kutsuvammat.
Neuvottelutilat saivat selkeät teemat: Metsä, Meri ja City.
– Tulosteissa voidaan käyttää asiakkaan kuvia tai kuvapankkikuvia. Tässä tapauksessa käytettiin kuvapankkia, josta löydettiin City-tilan seitsemän metriä pitkälle seinälle hieno otos mereltä päin kuvatusta Helsingin kauppatorista. Toiseen tilaan tapetoitiin viisimetriselle seinälle rauhoittava metsämaisema.
Ongelma suurissa kuvatapetoinneissa on usein se, että siistikin sauma rikkoo kuvan yhtenäisyyden.
– Meiltä onnistuu yli kolme metriä leveä tuloste, jolla voidaan tapetoida vaikka 10-metrinen käytävä ilman saumaa. Silloin valon suunta ei vaikuta kuvan toimivuuteen, Nylander sanoo.
Käytännölliset ja vaikuttavat ratkaisut yrityksen omalla ilmeellä
Yleisilmeen kohennustarpeen ohella Kiwan tiloissa oli myös hieman kaikumisongelmaa. Nylander kertoo, että tämä on tyypillinen haaste, sillä yrityksissä on usein suuria neuvotteluhuoneita ja laajoja avoimia tiloja.
– City-tilaa toteutettaessa päädyttiin toiselle seinälle luomaan ääntä vaimentava brändikuva, joka tulostettiin akustiikkalevylle ja ympäröitiin kevyellä kehyksellä. Lopulta bränditaulut päädyttiin toteuttamaan jokaiseen neuvottelutilaan. Huoneiden fiilis muuttui aivan täysin ja lopputuloksesta tuli todella upea. Samalla tilojen akustiikka parani selkeästi.
Nylander kertookin, että Hansaprintin tuotteissa käytännöllisyys ja visuaalinen näyttävyys paiskaavat kättä monin tavoin.
– Akustiikkalevylle voidaan tulostaa haluttuja värejä ja grafiikkaa. Levyn ei myöskään tarvitse olla suorakaiteen muotoinen, vaan se voidaan leikata haluttuun muotoon.
Konstit on monet
Suurten yhtenäisten kuvatapetointien ja akustiikkaratkaisujen ohella Kiwan tiloissa päästiin vastaamaan myös muutamiin muihin haasteisiin.
– Meri-tilassa kuvalle varattu seinä oli rapattu, joten siihen ei voinut tuoda tapettia. Sen sijaan tulostimme kuvan alumiinilevylle, joka ruuvattiin seinään, Nylander kertaa.
Kohteessa oli lisäksi suuri avotila, jonka keskellä oleva valkoinen betonipilari keksittiin ehostaa.
– Teippasimme sen yrityksen brändiväriin ja saimme lopputuloksesta todella makean näköisen. Suurin osa pilarin nähneistä on luullut sen olevan maalattu, ja kustannuksia tuli maalaamiseen nähden murto-osa.
Kiwan projektissa asiakkaalta saatiin kiitosta paitsi näyttävästä lopputuloksesta, myös sen kivuttomasta läpiviennistä.
– Toteutimme asennukset vajaassa päivässä, joten toteutus ei ehtinyt haitata toimiston arkea.
Nylander kertoo, että asiakkaat arvostavatkin juuri Hansaprintin helppoja ja jouhevia kokonaisratkaisuja.
– Meiltä asiakkaat saavat koko paketin suunnittelusta toteutukseen. Kun Hansaprint vastaa koko projektin kaaresta, asiakkaan ei tarvitse etsiä suunnittelutoimistoa erikseen, eikä samaan projektiin liittyen tule laskuja usealta eri taholta.
Nylander nostaa esiin myös tilojen merkityksen työkulttuurissa, vaikka etätyö onkin tullut vähintään osittain jäädäkseen.
– Toimitilan edustava yleisilme parantaa viihtyvyyttä ja sitä kautta työhyvinvointia. Ihmiset palailevat nyt toimistolle, joten on mukavaa, että toimistokin antaa jotain takaisin. Varsinkin nuorelle polvelle merkitsee nykyisin todella paljon se, miltä omalla työpaikalla näyttää. Piristävät elementit ovat tätä päivää.
Ota yhteyttä suoraan ammattilaiseen:
Jorma Nylander
Myyntipäällikkö
Myymälämarkkinointi, suurkuvatulostus, sisustusratkaisut
+358 10 542 3458
+358 43 825 7660
jorma.nylander@hansaprint.fi
Aiheesta lisää
Nyt toimistoilla kaivataan viihtyvyyttä ja toimivuutta!
Tänä päivänä toimitilojen monikäyttöisyys korostuu entisestään, kun työntekijät kaipaavat ympärilleen viihtyvyyden lisäksi erilaisiin tilanteisin sopivia työskentelytiloja.
Sisustusarkkitehti vai sisustussuunnittelija vai ”avaimet käteen -toteutus”
Keväällä useissa yrityksissä palataan mahdollisesti hybriditöihin ja sen vuoksi työntekijämäärä toimistoissa lähitöiden myötä taas lisääntyy. Uudenlaisessa tilanteessa moni toimisto joutuukin nyt kilpailemaan etätyön kanssa. Viihtyisä toimisto on jatkossa yritykselle valttikortti ja kilpailuetu – satsaa siis toimiston tilailmeeseen.
Ja näin nämäkin ihmiset saivat viihtyisän toimiston
Jälleennäkemisen riemu on lähes käsinkosketeltavaa. Maanantaiaamuna hieman yhdeksän jälkeen henkilöstö kokoontuu pitkästä aikaa työpaikalle. Kaikki ovat vihdoin paikalla. Myös lemmikit ovat päässeet mukaan nauttimaan tapaamisen ilosta.
Hansaprintiltä ammattimaiset palvelut toimitilojen sisustamiseen
Arazzo Interior
Uuden palvelumme kautta pystyt ketterästi tekemään kevyitä visuaalisia ja akustisia tilamuutoksia, joilla lisätään viihtyvyyttä ja toiminnallisuutta tiloihin. Printatut akustiset elementit tuovat näyttävyyttä ja hillitsevät häiritseviä ääniä.
Visuaalinen kommunikointi
Oli kyseessä myymälämarkkinointi, tuotelanseeraus, ilmeen uudistaminen tai toimiston tuunaus, löydät ratkaisun Hansaprintin suurkuvatuotannon palveluista. Tarjoamme tehokasta ja vaivatonta kokonaispalvelua. Asiantuntemuksemme on käytössäsi aina konseptisuunnittelusta materiaalien valintaan, tuotantoon ja asennukseen.
Brändin- ja aineistonhallinta
HansaWeb on selainpohjainen palvelumme, jonka avulla hallitset helposti markkinointimateriaalien tilaamisen, tuotannon ja logistiikan. HansaWebin avulla käyttäjä-, nimike- ja versiohallinta, tilaaminen, aineistonhallinta, varastointi ja logistiikka, sekä kampanjoiden luominen ja hallinta sujuvat vaivattomasti ja järjestelmällisesti.
Ideoita ja inspiraatiota toimitilojen piristämiseen löytyy myös sosiaalisen median kanavistamme: