Myymälä- ja tapahtumamarkkinointiin, toimitilojen sisustamiseen sekä monipuolisiin paino- ja markkinointilogistiikan palveluihin keskittynyt Hansaprint on uudistanut brändi-ilmeensä.

Uudistus ei ole vain pintakosmetiikkaa, vaan se heijastaa yrityksen kehitystä ja tulevaisuuden visiota. Uusi ilme kunnioittaa Hansaprintin pitkää historiaa ja säilyttää yrityksen tunnistettavuuden, samalla kun se tuo brändin rohkeasti nykypäivään ja luo pohjan tulevalle kehitykselle.

– Viimeisten vuosien aikana meidän tekemisemme painopiste on muuttunut hyvin paljon. Uusi ilmeemme kuvastaa tätä muutosta ja sitä, mihin olemme menossa, toteaa Hansaprintin toimitusjohtaja Jukka Saariluoma.

 

 

Brändi-ilmeen ytimessä oivaltamisen ilo

Uuden brändi-ilmeen keskiössä ovat yrityksen tuttu logo uudistettuna, meriaakkoset sekä sininen väri. Nämä elementit juontavat juurensa Hansaprintin historiaan Turussa sekä Hansakaupunkien perinteeseen.

– Halusimme, että ilmeessä näkyy historiamme, mutta samalla se kertoo, että olemme innovatiivisesti ajan hermolla ja valmiita vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin. Yrityksen logon uudistaminen on aina iso askel, johon ei ryhdytä kevyin perustein. Tässä tapauksessa se oli kuitenkin perusteltua osana kokonaisvaltaista ilmeen uudistusta, samalla säilyttäen logon tunnistettavuuden, kertoo brändiuudistuksen toteuttanut lead designer, Martin Nystén.

Meriaakkosetkin ovat enemmän kuin pelkkä graafinen elementti. Niillä voidaan leikittelevästi muodostaa tekstiä, joka luo kekseliään yhteyden uuden ilmeen ja yrityksen tarinan välille. Nystén paljastaa, että meriaakkosten oivaltaminen saattaa vaatia tarkkasilmäisyyttä.

– Se vaatii pientä katselua ja pohdintaa. Kun katsoja yhdistää eri elementit – Hansan, meren, Turun ja meriaakkoset – syntyy usein hauska ahaa-elämys, hän kuvailee.

Tämä oivaltamisen ilo on tärkeä osa uutta ilmettä.

– Joillekin, erityisesti merenkävijöille, yhteys aukeaa nopeammin. Toisille se tarjoaa pienen arvoituksen. Kun katsoja sitten hoksaa, että kuvioista muodostuukin nimi, se jää mieleen aivan eri tavalla, Nystén kertoo innostuneena.

Meriaakkoset toimivat siis sekä visuaalisena elementtinä että keskustelunavaajana. Ne kertovat Hansaprintin tarinaa tavalla, joka aktivoi katsojan ja luo muistijäljen.

– Se on meidän tapamme kunnioittaa juuriamme – luovalla ja modernilla tavalla, Nystén tiivistää.

Hansaprintin lead designer, Martin Nystén

 

Rohkea askel kohti kokonaisvaltaisia markkinointiratkaisuja

Jukka Saariluoma korostaa, että uudistettu ilme on aikaisempaa visuaalisempi, graafisempi ja monipuolisempi.

– Uusi brändi-ilmeemme alleviivaa suunnittelun ja visuaalisen osaamisen tärkeyttä asiakkaidemme menestyksessä.

Hansaprint on viime vuosina kehittynyt voimakkaasti perinteisestä painotalosta monipuoliseksi viestinnän kumppaniksi. Logon ja brändi-ilmeen uudistaminen heijastelee tätä muutosta ja sopii erinomaisesti yrityksen laajaan palveluvalikoimaan.

– Suunnittelemme ja toimitamme kokonaisvaltaisia ratkaisuja myymälä-, tapahtuma- ja suoramarkkinointiin. Lisäksi tarjoamme kokonaisvaltaisia ratkaisuja toimitilojen ja julkisten tilojen sisustamiseen, Saariluoma kertoo.

– Monet muistavat ja tuntevat meidät aikakausilehtipainona. Edelleen palvelemme asiakkaitamme aikakausi- ja suoramarkkinointitarpeissa, vaikka pääosa tekemisestämme painottuu nykyään toisaalle, Saariluoma toteaa. – Uusi ilme tukee tätä muutosta ja auttaa viestimään Hansaprintin laaja-alaisesta osaamisesta entistä paremmin, hän jatkaa.

Brändiuudistus heijastaa toimialan evoluutiota

Uudistus on herättänyt innostusta jo ainakin henkilöstön keskuudessa. Erityisesti meriaakkoset ovat saaneet positiivista huomiota ja herättäneet keskustelua.

– On hienoa, että ilme herättää tunteita ja ajatuksia. Se kertoo, että olemme onnistuneet luomaan jotain merkityksellistä ja kiinnostavaa, Nystén iloitsee.

Hansaprintin uusi ilme ei ole pelkästään visuaalinen muutos, vaan se heijastaa koko toimialan murrosta perinteisestä painamisesta kohti monipuolista suunnittelua ja viestintää. Uusi ilme kertoo yrityksestä, joka on ylpeä historiastaan, mutta suuntaa rohkeasti kohti tulevaisuutta. Hansaprint on valmis vastaamaan muuttuvan toimialan haasteisiin ja tuomaan väriä asiakkaidensa elämään entistä monipuolisemmin ja vaikuttavammin, oli kyse sitten painotuotteista, digitaalisesta viestinnästä tai tilasuunnittelusta.

 

Haluatko tietää lisää palveluistamme?

Ota yhteyttä ja keskustellaan sinulle sopivista ratkaisuista!

Tutustu painopalveluihimme, myymälämarkkinoinnin vaihtoehtoihin sekä toimitilan ja julkisen tilan sisustusratkaisuihin.