Carlsonin Mikkelin myymälän avajaiset sujuivat erinomaisesti, vaikka myymälän visuaalisten elementtien tilaus tehtiinkin lyhyellä varoitusajalla. Hansaprint tuotti ja toimitti ison tavaratalon painomateriaalit sukkelasti ja alueellista asennusverkostoaan hyödyntäen.
Hansaprint toimittaa laajalti materiaaleja myymälä- ja tapahtumamarkkinointiin. Kodin, vapaa-ajan ja muodin tavarataloketju Carlson on luottanut Hansaprintin palveluihin jo kolme vuotta. Carlsonin markkinoinnista ja verkkokaupasta vastaava Carita Tuunala on vaikuttunut painotalokumppaninsa rautahermoisuudesta ja ammattimaisuudesta kiperissäkin tilanteissa.
Kolmikerroksinen tavaratalo kaipasi uutta ilmettä
Mikkelin tavaratalo uudistui ja valikoima laajeni. Myymälän visuaalisuutta haluttiin muuttaa näkyvästi ennen syyskuun 2023 lopulla järjestettyjä avajaisia.
Näkyvyyselementeiksi tilattiin levy- ja kangastulosteita, kohokirjaimia sekä teippejä. Niistä luotiin muun muassa erilaisia valotauluja, ja ulkoikkunat viimeisteltiin näyttävillä teippauksilla. Tavaratalo sai osastokohtaisia levytulosteita pysyviksi brändi-ilmettä tukeviksi elementeiksi. Lisäksi myymälän sisällä olevia metallipylväitä somistettiin näyttävästi halutun ilmeen mukaisesti.
– Meillä oli ehkä hieman epäinhimillinen aikataulu. Kaksi viikkoa etukäteen varoitimme, että tällainen iso projekti olisi tulossa. Tiimimme suunnitteli pohjat painovalmiiksi, minkä jälkeen Hansaprintillä oli viikko aikaa saada kaikki valmiiksi ja toimittaa materiaalit perille, Tuunala naurahtaa.
Toista sataa näkyvyyselementtiä pikavauhdilla isoihin teollisuustulostimiin
Haastavassa projektissa tarvittiin kaksisataa erilaista elementtiä suureen kolmikerroksiseen tavarataloon. Työ otettiin vastaan tyynesti, sillä Hansaprintin tehokkaat suurtulostimet painavat suuretkin materiaalipyynnöt ongelmitta.
Yllätyksiäkin oli matkassa mukana, ja muun muassa pysäköintihalliin tarvittiin muutama uusi riippuva opastekyltti. Tuunala iloitsee, että nekin saatiin ajoissa paikalleen. Hansaprintillä ymmärretään, että tilausvaiheessa on hankala ennakoida kaikkea. Sen vuoksi painotalolla on oltava hyvät hoksottimet ja muuttujillekin on jätettävä pelivaraa.
Hansaprintin ketju asiakaspalvelusta asentajiin toimii
Hansaprintillä on Suomessa kattava asennusverkosto Lappia myöten. Mikkelissä oli valmiina paikallinen asentaja, jolloin tavaratalon materiaalien kiinnitys vietiin oitis ammattitaidolla loppuun.
Tuunala kiittelee Hansaprintin asiakaspalvelua, kaikki asioiminen sujui nopeasti. Hän iloitsee perille tulleista laadukkaista materiaaleista ja siitä, että ketju hoitaa kaiken loppuun asti.
– Kaikki sujui tilauksen mukaisesti. Hansaprintin kanssa voimme luottaa siihen, että kaikki järjestyy. Kyllä kokemus on kaikesta heidän tekemisestään hyvä. Yhteistyö jatkuu parhaillaan.
Kiinnostuitko myymälämarkkinoinnin ratkaisuistamme?
Aiheesta lisää
Tehoa myymälämarkkinointiin Hansaprintin ratkaisuilla
Myyntipäällikkö Harri Kalliokoski toteaa, että ihmisiä pommitetaan nykyisin valtavalla määrällä impulsseja, joihin on vaikea keskittyä. Myymälämarkkinoinnin tuotteilla saadaan asiakkaan katse kiinnittymään liiketilassa haluttuun viestiin, ja kun viesti on tarkkaan suunniteltu, se kiinnittää huomion ja vaikuttaa ostopäätökseen.
Myymälämarkkinoinnin A ja O
Tarjousbanderollit, display-hyllyt ja esillepanolavat – nämä kaikki ovat tuttuja näkyjä kaupassa shoppailijalle. Mutta miksi näyttävä myymälämarkkinointi kannattaa?
Inspiraatiota painotuotetoteutuksiin löydät myös sosiaalisen median kanavistamme:
Löydät meidät LinkedInistä
Hansaprint Instagramissa
Olemme Facebookissa