Personoidut markkinointikampanjat

Digitaalinen painotekniikka mahdollistaa yksilöityjen painotuotteiden toteuttamisen helposti. Olipa kyseessä sitten kampanjan tiiseri, tarjous tai katsastusmuistutus, räätälöity viesti kiinnittää vastaanottajan huomion.

Viestinnässä vastaanottajaa koskettava kuvamaailma on tärkeä elementti, jonka kohderyhmäkohtainen muuntelu on yksi digitaalisen painotekniikan mukanaan tuomista eduista. Perinteisten vaihtuvien tekstien ja osoitekenttien sijaan tietokantapainamista voidaan hyödyntää myös entistä monipuolisempien personointien tekemiseen.

Kuvapersonoinnissa esimerkiksi kukan terälehdistä rakentuva, personoitu teksti rakennetaan tietokoneen näytöllä yhtä terälehteä pyörittelemällä. Kukan sijaan kyseessä voi olla lähes mikä tahansa objekti - vaikkapa joulutunnelmaan sopiva, piparikirjaimista rakennettu tervehdys asiakkaasi etunimellä. Kuvapersonoinnin ratkaisut ovat lopputulokseltaan erittäin näyttäviä ja sopivat siksi hyvin vaativiin painotuotteisiin, joille halutaan huomioarvoa.